Image default
Ελλάδα

Πότε θα αφαιρεθούν τα διπλώματα που δόθηκαν με το… αζημίωτο στην Πιερία;


Ρεπορτάζ: Γιάννης Τσίρος*

Η απόφαση του εισαγγελέα να μην προφυλακίσει κανένα από τα μέλη του κυκλώματος της Πολεοδομίας Ρόδου, προκάλεσε και την αντίδραση της κοινής γνώμης, του Τύπου και εν τέλει και του εσωτερικού ελεγκτικού μηχανισμού της Δικαιοσύνης. Ταυτόχρονα, η επικαιρότητα, εδώ και πολύ καιρό, είναι γεμάτη από τραγικά τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, με συχνό, κοινό χαρακτηριστικό την απαράδεκτη και αφύσικη οδηγική συμπεριφορά πολλών συνανθρώπων μας.

Πολλοί προτείνουν αυστηροποίηση των ελέγχων, των ποινών, διαδικασιών και αλλαγές σε νόμους και κανονισμούς, αλλά όλοι ξεχνούν τι συνέβη στην Κατερίνη, τέσσερα χρόνια πριν και τι συμπεράσματα βγήκαν τότε για το πως πολλοί Έλληνες αποκτούν άδεια οδήγησης.

Στις 21 Μαρτίου 2025 συμπληρώθηκαν τέσσερα χρόνια από την εξάρθρωση ενός κυκλώματος, με έδρα την πρωτεύουσα της Πιερίας, που μοίραζε διπλώματα με το αζημίωτο, ως και στο σπίτι των ενδιαφερόμενων, αν κατέβαλαν και κάτι παραπάνω για το delivery ή την αποφυγή της παραμικρής εξέτασης, γραπτής ή πρακτικής.

Την Κυριακή 28 Μαρτίου 2021, η πρώτη φάση της προανάκρισης είχε ολοκληρωθεί και, από τους 14 συλληφθέντες, ΚΑΝΕΙΣ δεν προφυλακίστηκε. Ούτε ο προϊστάμενος του Τμήματος Συγκοινωνιών της Αντιπεριφέρειας Πιερίας-εγκέφαλος του κυκλώματος, ούτε οι συνεργοί του/δημόσιοι υπάλληλοι, ούτε κανείς από τους εν ενεργεία αιρετούς που ήταν απαραίτητοι για την παραγωγή των μαϊμού-διπλωμάτων, ούτε ένας από τους 232 εμπλεκόμενους στην υπόθεση. Η ΕΛ.ΑΣ, τα Τμήματα Εσωτερικών της οποίας παρακολουθούσε για 6+ μήνες το κύκλωμα, συλλέγοντας εκατοντάδες τηλεφωνικές συνομιλίες σε εκατοντάδες cd, έκανε λόγο για εξαιρετικά σημαντική υπόθεση που χρήζει πλήρη διαλεύκανσης όσο λίγες και μέχρι του σημείου να εντοπιστούν και να αφαιρεθούν τα πληρωμένα διπλώματα οδήγησης, πολλά από τα οποία ήταν επαγγελματικά.

Τι έχει συμβεί από τότε και ενώ καθημερινά πια μένουμε έκπληκτοι από το πως οδηγούμε και πως σκοτωνόμαστε ή σκοτώνουμε και άλλους;

Ποιά ήταν η πορεία της υπόθεσης που απασχόλησε για μια βδομάδα τα «κανάλια», ιδιωτικά και κρατικά;

Τι συνέβη με τους εγκεφάλους και τα μέλη του κυκλώματος;

Πολύ λίγα.

Ο πυρήνας της εγκληματικής οργάνωσης παραμένει ελεύθερος, αναμένει την δικάσιμο και -στην καλύτερη περίπτωση- πρόσφατα πρέπει να ολοκληρώθηκε ή να ολοκληρώνεται η απολογία των κατηγορουμένων.

Εντοπίστηκαν και πόσοι από τους 232 εμπλεκόμενους;

Αν και το ποιοι πήραν διπλώματα από το συγκεκριμένο Συγκοινωνιών είναι εντελώς δεδομένο, φαίνεται ότι ο εντοπισμός των βασικότερων εμπλεκομένων… δεν «πήγε καλά».

Άγνωστο παραμένει αν αφαιρέθηκαν/ακυρώθηκαν και πόσα διπλώματα.

Οι δε αιρετοί της αυτοδιοίκησης/συνεργάτες του κυκλώματος που βεβαίωναν ότι οι υποψήφιοι οδηγοί ήταν κάτοικοι Πιερίας (Δήμου Δίου-Ολύμπου, οι περισσότεροι), όχι απλώς δεν παραιτήθηκαν, αλλά συνέχισαν να υπηρετούν τους δημότες, ήταν και πάλι υποψήφιοι στις τελευταίες εκλογές και -ευτυχώς- οι περισσότεροι δεν εκλέχτηκαν.

Ένας τουλάχιστον τοποθετήθηκε στο ΔΣ δημοτικής επιχείρησης, ως ένα από τα … αριστείνδην μέλη του ΔΣ!!!

Στα τέσσερα αυτά χρόνια, υπάρχει και περίπτωση ιδιώτη που στην πορεία έγινε αιρετός, όχι της Αυτοδιοίκησης.

Ένα χρόνο μετά την εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης, ήρθε και η μεγαλύτερη επιβεβαίωση για την σημασία της συγκεκριμένης εξάρθρωσης παρόμοιου κυκλώματος και της παθογένειας του Δημοσίου που το «έθρεψε»: με πλήρη δόξα και τιμή, ο τότε περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας (και Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού), Απόστολος Τζιτζικώστας, και ο τότε αρμόδιος υπουργός, παρουσίαζαν το νέο, ψηφιοποιημένο( ; ) σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών, κόστους πολλών εκατομμυρίων ευρώ…

Την ημέρα που δεκάδες αστυνομικοί από την υπόλοιπη Ελλάδα και όχι την Πιερία, «έκαναν ντου» σε σπίτια, γραφεία, σχολές και στο Τμήμα Συγκοινωνιών Πιερίας, η Αντιπεριφέρεια Πιερίας εξέδιδε ανακοίνωση και ενημέρωνε ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία θα είναι κλειστή, λόγω… έκτακτου ελέγχου από αρμόδιες αρχές. Και φυσικά διαβεβαίωνε ότι «στηρίζει και συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο την έρευνα των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών, προκειμένου να μη μείνει καμία σκιά στη λειτουργία της υπηρεσίας». Και ότι «Ως περιφερειακή διοίκηση δεν δείχνουμε ούτε πρόκειται να δείξουμε την παραμικρή ανοχή σε οποιοδήποτε φαινόμενο αδιαφάνειας και είμαστε αποφασισμένοι να διευκολύνουμε με κάθε μέσο και τρόπο το έργο των ελεγκτικών αρχών.»

Τέσσερα χρόνια και 17 χρόνια μετά, όχι απλώς δεν τιμωρήθηκε κανείς, αλλά και οι πελάτες του κυκλώματος επιδεικνύουν πιθανώς τις άδειες οδήγησής τους, εις πάσαν έλεγχον και με το ανάλογο καμάρι… κι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη που ήταν και στις 21.3.2021 υπουργός με τα ίδια καθήκοντα, αγανάκτησε σήμερα και δήλωσε τα κάτωθι:

* Εκδότης της εφημερίδας «Εφημερίς του Ολύμπου»



ΠΗΓΗ

Related posts

«Θα κάνω επεισόδιο και όταν έρθουν αστυνομικοί θα τους σκοτώσω για να γίνω ήρωας»

admin

Θανατηφόρο τροχαίο στον Λαγκαδά: Προθεσμία για να απολογηθεί έλαβε ο κατηγορούμενος οδηγός

admin

Διασωληνωμένη νοσηλεύεται η αστυνομικός που παρασύρθηκε στη Χαλκιδική – Πώς ξεκίνησε ο καβγάς

admin

Αφήστε ένα σχόλιο