«Έχουν γίνει πολλά αλλά τα χρόνια της κρίσης είναι η αλήθεια ότι ο σιδηρόδρομος παραιτήθηκε»
Στις αλλαγές που «φέρνει» το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα».
Σχετικά με την ασφάλεια στα τρένα ανέφερε ότι «αδιάκοπα κάθε μέρα εργάζομαι για ασφαλή τρένα και ασφαλή σιδηρόδρομο. Το νέο νομοσχέδιο που φέρνουμε στις 28 του μηνός έρχεται να αναβαθμίζει την ασφάλεια».
Όπως εξήγησε, το νέο νομοσχέδιο θα σταθεί σε δύο πυλώνες. Ο ένας είναι το προσωπικό, σχετικά με το οποίο θα πρέπει να γίνει αυστηροποίηση αρκετών μέτρων και δήλωσε ότι κάποια πράγματα στο κομμάτι αυτό «πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν» και συμπλήρωσε ότι «θα υπάρξουν ποινές όταν γίνονται λάθη».
Ο άλλος πυλώνας είναι τα συστήματα τεχνολογίας που συμπληρώνουν τους ανθρώπους που είναι στην πρώτη γραμμή.
Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, «θα προβλέπεται ο γεωεντοπισμός των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Θα γίνει υποχρεωτικό το μέτρο να έχει πομπό κάθε τρένο και σε πραγματικό χρόνο να βλέπουμε σε ποια γραμμή είναι. Θα λειτουργήσει σε 3 μήνες από σήμερα».
Ερωτηθείς για το τι έχει γίνει μέχρι στιγμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο απάντησε ότι «έχουνε γίνει πολλά» και συμπλήρωσε ότι «η κατάσταση στον σιδηρόδρομο δεν μπορεί να είναι άσπρο – μαύρο. Έχουν γίνει πολλά αλλά τα χρόνια της κρίσης είναι η αλήθεια ότι ο σιδηρόδρομος παραιτήθηκε».
Συμπλήρωσε επίσης ότι «στους υπάλληλους έχει ξεκινήσει η επαναξιολόγηση. Πρέπει να αλλάξει αυτή η χαλαρότητα για κάποιους, αυτό πρέπει να τελειώσει».