Image default
Κόσμος

Ο Ειρηνικός… άδειασε! – Ούτε ένα πλοίο από Κίνα προς ΗΠΑ – «Πάτωσε» το εμπόριο, βουλιάζουν τα αμερικανικά λιμάνια


Μια εικόνα που θα έμοιαζε αδιανόητη προ μηνών, καταγράφεται σήμερα ως πραγματικότητα: για ολόκληρες 12 ώρες, κανένα φορτηγό πλοίο δεν απέπλευσε από την Κίνα με προορισμό τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.

Όπως αποκάλυψαν αξιωματούχοι στο CNN, το φαινόμενο αυτό έχει να παρατηρηθεί από την εποχή του παγκόσμιου lockdown– και η σύμπτωση δεν είναι καθόλου καθησυχαστική.
Έξι μόλις ημέρες πριν, 41 πλοία ήταν προγραμματισμένα να αποπλεύσουν για το σύμπλεγμα του κόλπου του San Pedro, που περιλαμβάνει το λιμάνι του Los Angeles και το Long Beach.

Την Παρασκευή, ο πίνακας αναχωρήσεων έγραφε: μηδέν.

Κανένα πλοίο, ούτε για δείγμα.
Το φρένο στο εμπόριο δεν μπήκε από τις θάλασσες, αλλά από την Ουάσιγκτον.
Οι τελευταίοι δασμοί-μαμούθ που επέβαλε η διοίκηση Trump στις περισσότερες κινεζικές εισαγωγές –145% σε πολλές περιπτώσεις– φέρνουν ήδη τις πρώτες ηχηρές συνέπειες.
Οι δρόμοι του εμπορίου στερεύουν, τα λιμάνια αδειάζουν, και οι επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με την εξής επιλογή: εξωφρενικό κόστος ή καθόλου εμπόριο.
Όπως παραδέχεται ο Mario Cordero, CEO του λιμανιού του Long Beach, η πτώση δεν είναι μόνο ανησυχητική· είναι απότομη, άνευ προηγουμένου και πιο έντονη ακόμη κι από την περίοδο της πανδημίας.
msc.jpg
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι:

– Το Long Beach κατέγραψε πτώση 35-40% στον όγκο φορτίου.
– Το Los Angeles σημείωσε μείωση 31% μέσα σε μία εβδομάδα.
– Το λιμάνι του Σιάτλ δεν είχε ούτε ένα πλοίο δεμένο την Τετάρτη – εικόνα βγαλμένη από lockdown.

Ανησυχητικά μηνύματα και από το λιμάνι Νέας Υόρκης – Νιου Τζέρσεϊ, που βλέπει τη ροή να επιβραδύνεται.

«Δεν μεταφέρονται απλά εμπορεύματα.
Δεν υπάρχει φορτίο να μεταφερθεί», δήλωσε με απογοήτευση ο Ryan Calkins, επίτροπος στο λιμάνι του Σιάτλ.
Το Σάββατο, εκπρόσωποι ΗΠΑ και Κίνας αναμένεται να συναντηθούν διά ζώσης στη Γενεύη, σε μια απέλπιδα προσπάθεια αποκλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου.
Οι αριθμοί των δασμών δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας: 145% σε κινεζικές εισαγωγές, 125% σε αμερικανικές εξαγωγές.
Ο Πρόεδρος Trump πρότεινε μείωση στο 80%, αλλά ο τελικός λόγος ανήκει στον Υπουργό Οικονομικών Scott Bessent.

Η Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, επιβεβαιώνει τη ζημιά: ο όγκος φορτίου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει πέσει κατά 30-40% από τα κανονικά επίπεδα.

Για τους καταναλωτές, αυτό μεταφράζεται σε κάτι πολύ απτό: ακριβά προϊόντα, ελλείψεις και άδεια ράφια.
Όπως προειδοποιεί ο Cordero, αν δεν υπάρξει άμεση συμφωνία, οι συνέπειες θα φανούν έντονα μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα.maers.webp
Το λιμάνι του Long Beach παραδοσιακά βασίζεται στην Κίνα για το 63% των εισαγόμενων φορτίων – ποσοστό που έχει ήδη πέσει από το 72% του 2016, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες επανατοποθετούν την παραγωγή τους σε άλλες ασιατικές χώρες για να γλιτώσουν τον δασμολογικό λαβύρινθο.

Ωστόσο, η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη πηγή εισαγωγών για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Και όταν εκεί σταματούν τα πλοία, εδώ αρχίζουν οι σεισμοί.
Όπως σημειώνει δηκτικά ο CEO της Maersk, Vincent Clerc:
«Αν δεν αρχίσει να ξετυλίγεται το κουβάρι με την Κίνα και δεν δούμε νέες εμπορικές συμφωνίες, τότε αυτό που ζούμε τώρα μπορεί να μονιμοποιηθεί – με πολύ πιο οδυνηρές συνέπειες από αυτές που ήδη βλέπουμε.»



ΠΗΓΗ

Related posts

«Άγγιξε» το θαύμα, αλλά έχασε το ευρωπαϊκό τρόπαιο ο ΠΑΟΚ από την Μπιλμπάο παρά τη νίκη του με 84-82

admin

Ιαπωνία: Τη θλίψη του για τον θάνατο του πάπα Φραγκίσκου εξέφρασε ο πρωθυπουργός

admin

Ισπανία: Τοξικό νέφος κλείνει στα σπίτια τους 160.000 κατοίκους

admin

Αφήστε ένα σχόλιο