ΒΕΡΟΙΑΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ: Την Τετάρτη 28 Μαΐου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό και κήρυξε τον θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Αναλήψεως του Κυρίου και του Αγίου Νικολάου στο Κάτω Ζερβοχώρι.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων κηρύττοντας τον θείο λόγο ανέφερε: «Ανέβη ο Θεός εν αλαλαγμώ, Κύριος εν φωνή σάλπιγγος». Αιώνες πρίν από την Ανάληψη του Χριστού ο ψαλμωδός Δαβίδ είχε δεί με τα προφητικά του μάτια και είχε περιγράψει αυτό που επρόκειτο να συμβεί. Και δεν το περιέγραψε μόνο σαν να το έβλεπε από τη γή, όπως το είδαν οι μαθητές του Κυρίου, αλλά το περιέγραψε όπως το έβλεπαν και το ζούσαν οι άγιοι άγγελοι στον ουρανό.
«Ανέβη ο Θεός εν αλαλαγμώ, Κύριος εν φωνή σάλπιγγος».
Ο Χριστός εμφανιζόταν επί σαράντα ημέρες μετά την Ανάστασή του στους μαθητές του για να εδραιώσει την πίστη τους ότι όντως αναστήθηκε, ότι όντως νίκησε τον θάνατο. Και μετά τις σαράντα ημέρες, αφού ολοκλήρωσε το έργο της σωτηρίας των ανθρώπων, για το οποίο ήλθε στη γή, ήλθε η ώρα να επιστρέψει στον Πατέρα του, στον ουρανό.
Και εάν κατά τη γέννηση του Χριστού οι άγγελοι ήταν εκείνοι που τον συνόδευσαν με τους ύμνους τους και έδωσαν στους ποιμένες το μήνυμα του κοσμοσωτηρίου γεγονότος, άγγελοι τον συνοδεύουν, και καθώς ανεβαίνει στον ουρανό, επιστρέφοντας στον Πατέρα του. Τον συνοδεύουν «εν αλαλαγμώ και εν φωνή σάλπιγγος», ως βασιλέα, ο οποίος επιστρέφει νικηφόρος από τον πόλεμο στα βασιλικά δώματα. Γιατί πράγματι ο Χριστός επιστρέφει στον ουρανό και στη βασιλεία του Πατρός του ως νικητής και θριαμβευτής στον πόλεμο εναντίον του διαβόλου, που κρατούσε με την αμαρτία δέσμιους τους ανθρώπους.
Ήλθε ο Χριστός στη γή, κήρυξε, θεράπευσε τους ανθρώπους, σταυρώθηκε και κατήλθε στον Άδη, για να νικήσει τον διάβολο, για να συντρίψει τη δύναμή του, για να διαλύσει το κράτος του και να απελευθερώσει τους ανθρώπους που τους κρατούσε δεσμίους του και χωρισμένους από τον Θεό.
Ήλθε στη γη ο Χριστός και νίκησε τον διάβολο και απάλλαξε τους ανθρώπους από τη δουλεία του και τους απεκατέστησε στην αγάπη του Θεού, χαρίζοντάς τους το δικαίωμα να είναι και πάλι «τέκνα Θεού» και να κληρονομήσουν τη βασιλεία του.
Γι᾽ αυτόν τον θρίαμβό του οι άγιοι άγγελοι υποδέχονται τον Χριστό εν αλαλαγμώ και εν φωνή σάλπιγγος. Ο διάβολος πίστευε ότι θα ήταν για πάντα κυρίαρχος του κόσμου και θα είχε στην εξουσία του τους ανθρώπους, αλλά ο Χριστός τον νικά και τον διαψεύδει.
Τον υποδέχονται όμως πανηγυρικά και για έναν ακόμη λόγο. Γιατί βλέπουν τον Χριστό να ανέρχεται στον ουρανό όχι όπως κατήλθε, με τη θεία του δηλαδή μόνο φύση, αλλά αυτή τη φορά φέροντας μαζί του και την ανθρώπινη φύση, φέροντας μαζί του και την αναστημένη και θεωμένη ανθρώπινη σάρκα που έλαβε από την Παναγία Παρθένο.
Και μπορεί οι άγιοι άγγελοι να γνώριζαν το μυστήριο της θείας οικονομίας, το μυστήριο της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο, που έστειλε τον Υιό του στη γη «μορφήν δούλου λαβόντα», για τη σωτηρία του ανθρώπου, αλλά δεν μπορούσαν να σκεφθούν ότι αυτή η ανθρώπινη σάρκα που ανέλαβε ο Χριστός στη γη θα εισήρχετο μαζί του θριαμβευτικά στον ουρανό. Δεν μπορούσαν να φαντασθούν ότι η θεία αγάπη θα έφθανε σε αυτό το σημείο, ώστε ο Χριστός να κάθεται στο εξής δίπλα στον Πατέρα του όχι μόνο με τη θεία αλλά με τη θεανθρώπινη φύση του, δοξάζοντας με τον τρόπο αυτό τον άνθρωπο και προαναγγέλοντας τη δυνατότητα που του προσφέρει να γίνει και αυτός κατά χάριν θεός.
Και αυτός είναι ο δεύτερος λόγος, για τον οποίο οι άγιοι άγγελοι υποδέχονται εν αλαλαγμώ και εν φωνή σάλπιγγος τον Χριστό, έκπληκτοι από το θαύμα που βλέπουν, έκπληκτοι από το μέγεθος της αγάπης και της ευσπλαγχνίας του προς τον άνθρωπο.
Εορτάζοντας, λοιπόν, και εμείς το χαρμόσυνο γεγονός της Αναλήψεως του Χριστού, άς μην μείνουμε μόνο στην έκπληξη και στο θαυμασμό του μεγαλείου και της δόξης του Χριστού, αλλά άς προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το μέγεθος της δωρεάς που μας προσφέρει με την εν σώματι άνοδό του στον ουρανό. Άς προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το μέγεθος της ευλογίας και της αγάπης του Θεού, ο οποίος όχι μόνο μας απάλλαξε από την αμαρτία και μας απελευθέρωσε από το κράτος του διαβόλου, αλλά και μας αποκατέστησε πλησίον του, θεώνοντας την ανθρώπινη φύση μας.
Κυρίως όμως άς μην ξεχνούμε ποτέ αυτή τη δωρεά και την ευλογία της θείας αγάπης, ώστε έχοντας πάντοτε κατά νού την τιμή, η οποία αναμένει στο σώμα μας, να προσέχουμε πως το χρησιμοποιούμε, να προσέχουμε να το διατηρούμε κατά το δυνατόν καθαρό από τους ρύπους της αμαρτίας, ώστε να αξιωθεί με τη χάρη του Θεού της τιμής που του επεφύλαξε ο αναληφθείς εις τους ουρανούς Κύριός μας.