Image default
Οικονομία

Θερινές εκπτώσεις: Πτώση πωλήσεων για 6 στις 10 επιχειρήσεις σε σχέση με το 2024


Αποκαλυπτική η έρευνα της ΕΣΕΕ.

Η ακρίβεια και οι άδειες τσέπες των Ελλήνων είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις θερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ.

«Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων έρχονται να συμπληρώσουν το αρνητικό “σερί” της αγοράς από την αρχή του χρόνου. Έξι στις δέκα επιχειρήσεις κατέγραψαν πτώση πωλήσεων, γεγονός που αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη αδυναμία τους να ανακάμψουν. Τα βασικά ορόσημα της χρονιάς -χειμερινές εκπτώσεις, πασχαλινή περίοδος και θερινές εκπτώσεις– χάθηκαν για τον κλάδο. Αυτό που μένει, εκτός από τον ισχνό τζίρο, είναι η ανησυχία χιλιάδων μικρομεσαίων και πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων για την πορεία των επόμενων μηνών. Η πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις, στηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις που κρατούν ζωντανή την αγορά και την απασχόληση. Και, επιπλέον, ήρθε η ώρα να επαναξιολογήσουμε τον θεσμό των εκπτώσεων, ώστε να έχει θετικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης.

Σύμφωνα με την έρευνα

Το 59% των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο (6/10) κατέγραψε χειρότερες πωλήσεις σε σχέση με πέρσι. Μόλις 1/10, κυρίως μεγάλες επιχειρήσεις είχαν θετικό πρόσημο.

Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (47%) εμφανίστηκαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένες από τις πωλήσεις τους.

Επίσης 6 στις 10 επιχειρήσεις υιοθέτησαν ποσοστά εκπτώσεων άνω του 30%, με το «κλιμάκιο έκπτωσης» 31% – 40% να συγκεντρώνει την ισχυρότερη προτίμηση.

Παράλληλα, 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%) απάντησαν ότι το πρώτο 15νθήμερο του Αυγούστου ήταν η περίοδος με την υψηλότερη αγοραστική κίνηση ήταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

Για 7 στις 10 επιχειρήσεις στις οποίες καταγράφηκαν χαμηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο πέρυσι, η μείωση διαμορφώθηκε έως 20%.

Αντίθετα, για 2 στις 3 επιχειρήσεις που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεων, η άνοδος δεν υπερέβη το 10% σε σχέση με πέρυσι.

Δύο στις 3 επιχειρήσεις υιοθέτησαν τα ίδια, με το καλοκαίρι του 2024, ποσοστά εκπτώσεων.

Οι μισές (47%) επιχειρήσεις πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα ανεξαιρέτως τα εμπορεύματα του καταστήματος.

Επίσης οι μισές (51%) επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερη επισκεψιμότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Μόνο το 21% των επιχειρηματιών δήλωσε πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.





ΠΗΓΗ

Related posts

Γιατί ελέγχονται από την ΑΑΔΕ 211.000 μεταβιβάσεις ακινήτων

admin

Θρίλερ τον Αύγουστο με τα τιμολόγια του ρεύματος

admin

Ρεκόρ στις μεταβιβάσεις ακινήτων -Αγορές χωρίς δάνεια, γονικές παροχές, πολλές δωρεές

admin

Αφήστε ένα σχόλιο