Περισσότερες από 2.800 παραβάσεις καταγράφηκαν κατά την πέμπτη εβδομάδα της καμπάνιας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, η Ελληνική Αστυνομία συνέχισε για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα τους εντατικούς ελέγχους και τις ενημερωτικές ενέργειες, με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δικύκλων, καθώς και των χρηστών Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.).
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Τροχαίας, σε όλη τη χώρα, αστυνομικοί από τις υπηρεσίες Τροχαίας, τα αστυνομικά τμήματα και τις Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) πραγματοποιούν αυστηρούς ελέγχους σε δίκυκλα και σε επιχειρήσεις ενοικίασης, με ιδιαίτερη έμφαση στους διανομείς και τους εργοδότες τους.
Την εβδομάδα 28 Ιουλίου έως 3 Αυγούστου 2025, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 23.571 έλεγχοι. Από αυτούς, προέκυψαν 2.477 παραβάσεις οδηγών (74 εκ των οποίων αφορούσαν διανομείς) και 415 παραβάσεις επιβατών.
Αναλυτικά, καταγράφηκαν:
2.144 παραβάσεις οδηγών δικύκλων (συμπεριλαμβανομένων 71 διανομέων),
371 παραβάσεις επιβατών δικύκλων,
187 παραβάσεις από οδηγούς Ε.Π.Η.Ο., και
77 από οδηγούς οχημάτων τύπου ATV (γουρούνες).
Κατανομή παραβάσεων ανά περιφέρεια:
Αττική: 842
Νότιο Αιγαίο: 381
Ιόνια Νησιά: 274
Κρήτη: 254
Θεσσαλονίκη: 260
Θεσσαλία: 111
Στερεά Ελλάδα: 86
Δυτική Ελλάδα: 216
Πελοπόννησος: 114
Ήπειρος: 75
Βόρειο Αιγαίο: 80
Κεντρική Μακεδονία: 122
Ανατολική Μακεδονία και Θράκη: 69
Δυτική Μακεδονία: 8
Το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. τονίζει πως με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ, η Πολιτεία προωθεί ένα σαφές μήνυμα αυστηρής στάσης απέναντι στην παραβίαση της υποχρέωσης χρήσης κράνους, ενισχύοντας το πλαίσιο κυρώσεων.
Οι κυρώσεις για μη χρήση κράνους είναι:
Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες για τον οδηγό (ισχύει και σε περίπτωση που δεν εξασφαλίζει τη χρήση κράνους από τον επιβάτη).
Πρόστιμο 350 ευρώ για τον επιβάτη.
Πρόστιμο 30 ευρώ για οδηγούς Ε.Π.Η.Ο.
Στην επίσημη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. διευκρινίζεται ότι η εκστρατεία στοχεύει κυρίως στην καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ασφάλειας και όχι στην επιβολή προστίμων, προωθώντας τη χρήση πιστοποιημένου προστατευτικού κράνους ως θεμελιώδες μέτρο προστασίας ζωής.