Σύμφωνα με την έρευνα Nexi eCommerce Report 2024, η ασφάλεια, η ταχύτητα και η αξιοπιστία παραμένουν οι πιο κρίσιμοι παράγοντες για τους Έλληνες καταναλωτές όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο.Οι ηλεκτρονικές πληρωμές έχουν πλέον καθιερωθεί ως βασικό στοιχείο της διαδικτυακής εμπειρίας, με τις κάρτες και τα ψηφιακά πορτοφόλια να κυριαρχούν.
Σχεδόν το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί χρεωστική κάρτα για τις διαδικτυακές συναλλαγές του, ενώ το PayPal παραμένει δημοφιλές στο 49%, χάρη στην ευκολία και την αίσθηση προστασίας που παρέχει. Η αντικαταβολή, παρότι φθίνει, διατηρεί μερίδιο 21%, δείχνοντας ότι αρκετοί προτιμούν να πληρώσουν αφού παραλάβουν το προϊόν.
Ακολουθούν οι πιστωτικές κάρτες (20%), οι λογαριασμοί Revolut (19%) και οι υπηρεσίες Apple Pay και Google Pay (17%), ενώ οι τραπεζικές μεταφορές έχουν μόλις 6%. Ένα μικρό ποσοστό 1% δήλωσε ότι δεν γνωρίζει ποιον τρόπο να επιλέξει.
Όταν ερωτήθηκαν για την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής, η εικόνα αλλάζει ελαφρώς: το PayPal προηγείται με 34%, δεύτερη είναι η χρεωστική κάρτα με 25% και τρίτη η αντικαταβολή με 12%.
Ο λόγος πίσω από κάθε επιλογή δείχνει τις προτεραιότητες των καταναλωτών: η ασφάλεια των συναλλαγών αναφέρεται από το 71%, η ταχύτητα από το 56% και η ευκολία χρήσης από το 49%. Ακολουθούν η συνήθεια (15%) και η οικονομία (14%), ενώ 10% επιλέγει μεθόδους πληρωμής λόγω προγραμμάτων επιβράβευσης. Λιγότεροι, μόλις 2%, προτιμούν να πληρώσουν αργότερα ή σε δόσεις.