Στην πολιτική, σπάνια σημασία έχει το «γιατί», σχεδόν πάντα σημασία έχει το πότε.

Η παραίτηση του Ευάγγελου Τουρνά ανακοινώθηκε με απόλυτη τυπικότητα. Κανένα σχόλιο, κανένα αφήγημα, μόνο «έγινε δεκτή». Σαν να έκλεινε μια πόρτα ήρεμα, χωρίς θόρυβο. Ή τουλάχιστον έτσι θα ήθελαν.
Όσοι όμως κινούνται στη διαδρομή ΥΕΘΑ – Χαλκοκονδύλη – Χανιά, πρόσεξαν την ημερομηνία. Η αποχώρηση έρχεται μόλις μια μέρα αφότου ζητήθηκε η άσκηση ποινικής δίωξης για τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και τρεις ακόμη ανώτερους αξιωματικούς, για το πολύνεκρο ναυάγιο της Πύλου. Το «πολιτικό νερό» γύρω από το θέμα έγινε ξαφνικά θολό, καθώς κ. Τουρνάς είχε ενεργό συμμετοχή στην δημόσια σφαίρα το 2023, ως υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Την ίδια στιγμή, σε άλλο τραπέζι συζήτησης, «έπεσε» ξανά το όνομα Air Tractor. Η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε ένα πακέτο αγοράς αεροσκαφών πυρόσβεσης από την Air Tractor Europe, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με κοινοτική και εθνική χρηματοδότηση. Το θέμα δεν αφορά το ίδιο το επιχειρησιακό μέσο, αλλά το πολιτικό «φορτίο» που κουβαλά το όνομα Air Tractor: Η Ισπανία κλυδωνίστηκε από το σκάνδαλο γύρω από τον τρόπο «ανάθεσης» και «προώθησης» των συμβάσεων Air Tractor.
Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι υπάρχει σχέση των δύο υποθέσεων. Κανείς δεν λέει ότι η παραίτηση συνδέεται οπωσδήποτε με την Πύλο ή με την προμήθεια των αεροσκαφών. Απλώς, στους διαδρόμους της εξουσίας, οι συμπτώσεις σχολιάζονται.
Ειδικά όταν αφορούν έναν απόστρατο αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας, με βαθιές συνδέσεις στο περιβάλλον των Χανίων, ο οποίος ήταν ο μόνος υπηρεσιακός υπουργός που κράτησε προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη νέα του κυβέρνηση. Στην πολιτική, σπάνια σημασία έχει το «γιατί».
Σχεδόν πάντα σημασία έχει το πότε.
Ι.Η.

